Wednesday, May 14, 2008

Maskrosdag



Har varken varit nöjd med mig själv eller min dag idag.. Jag är med i en fotoutmaning som går ut på att ta 366 temafoton under 2008 och idag tänkte jag att jag skulle försöka fånga en maskros på bild.

Nu när jag sitter här på kvällen och ska summera min dag inser jag hur trist det låter om man säger att dagen har varit rätt så trist och lite kinkig.

Men så tänkte jag att jag kan likagärna vända på det och säga att dagen har varit rätt OK. Vågen överraskade med ytterligare -0.3kg (måste vara snedstegen under förra veckan som till slut ramlar av igen?), jag har inte ätit något jättespännande (kom aldrig till skott med min middag, barnen åt köttbullar och de hade 8g kolhydrater per 100g, så jag avstod, tog 2 kokta ägg istället.

Men, jag har inte ätit något knasigt idag, hållt mig ifrån kolhydrater sånär som på en finncrisp och ett glas mjölk.

Precis som den här maskrosen kan te sig rätt vacker på en bild om man stannar upp och fångar den, har min dag inte varit så tokig ändå. ;)

No comments: