Tuesday, November 4, 2008

LCHF Thai Kyckling (Chicken Satay)

Thai Kyckling (Chicken Satay)

Hoppas att ni har haft en fin Halloween-All Helgonahelg, vilket ni nu föredrar att fira. Vi hade min bror och flickvän på besök och det har varit fullt upp hela helgen. På lördagen bjöd vi på en av våra nya favoriter, LCHF Thai Kyckling: Chicken Satay. Receptet kommer från Helena, och ni kan läsa det här:

Chicken Satay
*klicka och scrolla ner några recept*

Jag kan inte nog rekommendera denna supergoda rätt och om ni vill prova att göra den, kom ihåg att vara lite försiktig med kryddorna, då den lätt blir för stark (blir den det, så ös på med mer grädde bara.) Vi hoppar även fisksåsen och kör med saltade jordnötter istället.

*mums* Vi hade smörstekt sparris till samt en jättegod sallad gjord på paprika, rädisor, gurka och lite annat smått och gott.

5 comments:

Amelia said...

Åh gud så gott!!! Jag älskar sådan här mat så det här ska jag definitivt prova att laga någon dag.

Mia said...

Det är verkligen jättegott!

Jag la till dig härom dagen bland mina LCHF-are.

No pressure! ;)

Desiré said...

Ååh mums! Måste testa detta i helgen :)

Kram
Dessi

Amelia said...

Ja, jag såg det, vad kul! Fast LCHF-are bör gå in hos mig med viss försiktighet, för jag kommer ju fortsäta att fresta med "vanliga" recept också ;)

Anonymous said...

Hej!
Tack snälla för en bra blogg :-) Såg en länk på din sida till "MinMat", riktigt bra sida! La in dagens intag och en sak som jag aldrig fattat är hur många kolhydrater per dag som mest kan man ta in, och vad är lagom? Finns det ngt sådant mått..? Läste nämligen på Annas hemsida (vägen från 137kg) att om det är svårt i början kan man koncentrera sig på att inte äta mat som har mer än 5g kylhydrater per 100g... Och nu när jag har lagt ihop lunch och frukost är jag uppe i 25 kolhydrater.. Är det bra? Samt så har jag förstått att t.ex lime och starka kryddor öka ämnesomsättningen.. Men t.ex lime har ju ganska högt kolhydrat?...
Är lite förvirrad alltså! Hoppas du kan hjälpa mig :D

// Jossan (http://lejoss.blogg.se)