Thursday, August 20, 2009

3 * Yay!



Hela sommaren har varit så olidligt seeeg i år. Vi skulle åkt till Sverige vid Midsommar, men nehej, det gick inte. Sen skulle vi åkt och firat dotterns födelsedag, men ställde in, men NU har jag bokat biljetter till nästa helg. Det blir "bara" en vecka, men rätt intensiv sådan, men förhoppningsvis hinner jag bada, sitta på min klippa och allt det andra åtminstone EN gång denna sommaren för att stilla min värsta västkustlängtan. Så det har känts som en jätteuppsving i humöret som varit lite sisådär på sistone, när vi bara gått och dratt här.

Yay två kom lite oväntat när jag ställde mig på vågen. Har mått fantasiskt bra i kroppen i två dagar, kolhydraterna har legat väldigt lågt och när jag ställde mig på vågen så stod den på

-15.1kg!! Jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen!

Bilden ovan är tagen när sonen åkte till morfar förra sommaren, jag läste just mitt inlägg från den första kvällen och OJ vad jag saknade honom. I år vill han göra en repris och 4åriga lillasyster ska också följa med så vi får en solokväll på semestern! Det ska bli helt fantastiskt mysigt!! :)

14 comments:

Åsa said...

Härligt. Glad för din skull. Kram Åsa i Norrköping

Monica Hansen said...

Grattis!!

Larssons said...

åh vad roligt. Kommer ni in till stan något eller njuter ni av kusten till 100%
Vi kommer att vara i huset på dagarna men tillbringa kvällarna i stan.
Kram

Hana_Caena said...

Grattis grattis!
visst känns det bra när man kommer över sånna där magiska siffror!

heffamamman said...

Hejsan! Hur hade ni det borta i Sverige? Vi kan väl åtminstone få se några fina Miabilder från den underbara västkusten *tittar med extra snälla ögon*. :)

Hoppas att allt är bra med er!

Miloukram

Jeanikee said...

Grattis till viktminskningen! Hamnade här när jag sökte lite recept på kyckling. Såg ditt recept på blomkåls-jansson, och tänkte att eftersom det brukar kunna bli lite blaskigt med grädde så har jag börjat köra med creme fraiche ganska ofta, och det blir jättebra. Har dock inte provat det till blomkålen men ska nog göra det till jul. =)

Unknown said...

Hej! Japp, är här och gör lite reklam för en gratis lågkolhydratinformationssida. (vilket underbart långt ord) Hoppas att ni vill smita in på www.kostgajden.se

Tycker du om det du ser hoppas jag du vill sprida sidan vidare ;)

Härliga hälsningar
Anna

Jessica said...

Äter som du, men inte för att gå ner utan för att må braaaa, vilket jag gjort sedan jag började för ett år sedan. Liite pussligare för mig som inte äter kött, men jag öser på med firre istället. Fin blogg!

Pär said...

Grattis :) Jag följer livsmedelsverkets kostråd och har gått ner 3 kg och 6 cm på tre veckor så det är riktigt kul :)

Anonymous said...

LCHF kosten är kanon. Anna Hallén kommer ut med en kokbok i höst. Läs om det på hennes blogghttp://www.annahallen.se/ Annica!

17år127kg said...

Gud vad härligt! Stort grattis till dig!

Jennifer said...

Grattis att du gick ner så mycket! jag hittade precis din blogg, får man fråga hur länge de tog med LCHF att gå ner 15 kilo? Jag är på min första vecka och de känns så fel när jag äter fett och bara proteiner, de känns som de går åt fel håll.Är de normalt att man känner sig "fetare" i magen?//kram J

Jennifer said...

Oj jag såg inte att de var från 2009!

Mia said...

Tack allihop.

Jennifer: Jag inser att jag inte uppdaterat denna bloggen på vad som känns som en evighet. Jag blev gravid kort efter jag skrev detta inlägg och har nu en välmående liten snart 4årig kille. LCHF hänger fortfarande med, även om jag erkänner att jag äter en del kolhydrater nu när jag ammar.

Ang. min viktnedgång. Jag gick ner 15kg på drygt ett år. Själv åt jag inte fettsnålt innan jag började med LCHF (jag har viktväktat tidigare i mitt liv, men de 2 åren innan jag började med LCHF, så åt jag inte fettsnålt, men var galen i socker...), så för mig blev själva fett-delen inte så stor. Har man ätit fettsnålt, så kan det kanske kännas väldigt fett.

Men så behöver man inte heller ta i från tårna, välj fullfettsprodukter och skär inte bort fett på kött, ät kyckligskinnet etc, så klarar man sig bra på det fettet. Gräddsås åt jag redan innan LCHF och nu när jag fött bebis, så märker jag hur bra både jag och bebis mår av gräddsås och fet mjölk.

Jag ska tillägga att jag även hade bra mycket mer än 15kg att gå ner, jag ska ta tag i bloggen igen, för mina tidigare amningsperioder har jag alltid gått upp jättemycket i vikt, men denna gång rasar jag i vikt, så kroppen verkar funka så otroligt mycket bättre.

Välkommen tillbaka med frågor om du har några fler och lycka till med LCHF. :)

Kram Mia