Monday, September 1, 2008

LCHF månad

Pizza boat

Har haft en otroligt stressig månad. Jag har inte orkat tänka på viktminkning. Då jag haft enormt mycket stress (vilket i sin tur är en av de vanligare ursäkterna för sockermonstret att ta plats i mitt liv) har jag varit väldigt lättad och stolt över att mina enda utsvävningar har varit lite choklad. Har smakat mjölkchoklad, men huu! Jag som alltid tyckte mörk bitter choklad e totalt bortkastade kalorier får nu inte ner mer än en bit av vanlig mjölkchoklad, det är verkligen inte gott! Mörk däremot, mums!

Så mörk choklad har jag ätit och så har jag även börjat äta cashewnötter, märker att jag blir lite lycklig av det, men vill inte trycka i mig hela påsen för det. Jo..(ehum här kommer det), ostbågar har jag ätit också vid 2 tillfällen.

Men förrutom det har det liksom trallat på, har ätit rätt mycket sill och grannen har kommit över ett par gånger med nyfiskad makrill och då har det varit fest! Sist jag vägde mig var det ett par ynka hekto upp, så jag låter min vikt stå kvar på -8.8kg.

Jo, angående den utestående viktminkningen, så mår jag väldigt bra i kroppen just nu (ja inte just precis nu, för jag har en hemsk förskylning). Jag har kunnat dra ner på Magnesiumet och känner mig inte hispig i armarna längre. Får se om det återkommer när nästa viktminskningsperiod kommer.

Om 3.5h stiger maken över tröskeln till huset som kommer vara vårat hem de närmaste åren, åh, det känns superbra!!! För er som inte hängt med från början, så flyttar vi från Edinburgh ner till stora huvudstaden i söder, men med ett stort antal Sverigevistelser denna sommaren. Första sommaren i Sverige sen år 1999. Det har varit underbart!

Jo, angående båten ovan. Den kom till en strand en kväll när vi var och tog ett kvällsdopp. En grupp hade nån släktträff av något slag och efter nån timme av lekar kommer den här båten och lägger till precis brevid där vi satt. De börjar langa ur travar med pizzakartonger och hinkar med is och läsk. DÅ blev t o m jag sugen på pizza! Barnen blev tokiga efter pizza och vi bestämde oss för att åka iväg till pizzarian. Maken och barnen åt, men jag tog inte en bit, kände mig nöjd med mig själv, men tyckte pizzabåten skulle få förevigas i alla fall. Så skulle jag vilja ha det när jag blir äldre, en stor familj som man kan hitta på roliga grejer med...*drömmer*. Får sätta fart om vi ska få till ett helt lag att spela sällskapslekar med på standen..

No comments: