Saturday, December 11, 2010

Glädjeskutt

Dottern glädjeskuttar när vi fick snö förra veckan

Jag lurar verkligen mig själv varje år, när det gäller December. Framför mig ser jag mig själv pyssla, levande ljus, ljuv musik i högtalarna och varje år stressar jag runt som en tok. Jobbet får alltid ett spel lagom innan jul och i år har vi dessutom haft en massa tekniskt krångel ovanpå "den vanliga julruschen".

Tanken var ju att jag skulle börja blogga dagligen, men *vips* så har det nu då gått 2 veckor till och 3dje advent står för dörren.

Lite skönt var det allt förra veckan, då vi fick snö. Landet lamslogs och allt stängdes av för 2 dagar. Lugnt och skönt hemma, lek ute i snön var det enda vi kunde hitta på. :)

Skuttet som dottern gör på bilden ovan var jag närapå att göra i morse när jag ställde mig på min wii-platta för att väga mig. Ytterligare minus -0.7kg på två veckor och det utan någon som helst effort!

Jag har kört mitt vanliga:

Antingen stekt ägg med Worchestershiresås på tillfrukost
eller
knäckemacka med rikligt med smör och kokt ägg eller prickigkorv och ost på.

Har t o m druckit Coca cola (det vill jag absolut inte rekommendera på den här bloggen, *eller någon annan blogg heller för den delen!* men det är min svaga punkt i tillvaron för tillfället...)

Förrutom frukost har det blivit middag i form av:
köttfärssås med broccoli och morötter, t o m lite glutenfri pasta vid något tillfälle.
Lax i ugn
stek med rotfrukter som palasternacka och morötter

och till kvällen antingen en middag till, kokt ägg eller fet yogurt med bär. (glass har också slunkit ner några gånger, men jag gissar att något sådant inte är möjligt när väl amningen minskar...)

14 comments:

Bonnfrua said...

Idag gjorde jag glass med jordgubbar, sötin och grädde + mjölk! Hela familjen slukade denna "fika" med god aptit. Men nästa gång blir det hallon och mindre sötin! Det är alldeles för sött!
Önskar dig en bra LCHF-vecka!

Serline said...

It seems your daughter is cheering you on with her hump of joy ;-) Enjoy the year-end food and festivities!

Annelie said...

Tack för kommentaren Mia!
Vilket härligt glädjeskutt hon tar, man blir glad av att bara se henne!

Mia said...

Bonnfrua: Visst är det gott! En av mina favoriter är bara ta fet yogurt med grädde och lite blåbär eller liknande. Mums! :)

Serline: Thank you! :)

Annelie: Tack, hon var helt överlycklig över snön som hade kommit. :)

Pieni Lintu said...

Hejsan!!

Vi äter också LCHF-mat! ;)

Anonymous said...

hej hej fin blogg :) om du är intresserad av viktminskning,kost & träning besök gärna min blogg http://lowcarbdiets.blogg.se :)

No Sugar Rush said...

Hej. Nu är det dags för mig att börja med LCHF! Följ mig gärna & kom med användbara tips :)
http://nosugarrush.blogg.se

Annelicious said...

Hur mycket kolhydrater är det i Worcestershiresås? Jag älskar ju Kilpatrick oysters men har undvikit det eftersom jag trodde såsen var en sockerbomb...

sabina said...

vilken bra blogg! jag går med på lchf och har gjort i 6 dagar och jag har gått ner nästan 2 kilo! sen tränar jg inte heller för jag har problem med foten.. så jag e nöjd.. hur mkt har du gått ner?

Madde said...

Jag har oxå kronisk bihåleinflammation, förstår inte varför :( hur länge tog det innan din värk i bihålan försvann efter att du började äta lchf? Vore tacksam för svar!!! är 26 år, känner mig så deprimerad då jag hade ett sånt bra liv för ett halvår sen innan detta slog till...h. Madde

Gustaf Segerström said...

Var har du tagit vägen? Saknar dina inlägg.

Ha det gott!

Malin Khazaal said...

Låter som du kämpar på trots att det säkert är jobbigt ibland, känner igen det där med Coca Cola begäret...

Tack för en inspirationsrik blogg!

Kika gärna på min nya LCHF-blogg och kom med tips och synpunkter, jag är väldigt ny på Lchf....
: http://phobiaciborum.blogspot.com/

Malin said...

Tränar du samtidigt som du äter lchf? :)

Anonymous said...

Hej! Skoj att det går så bra för dig. Var bor du? Om du vill slippa veckoplanering och att handla, kan jag rekommendera LCHFhem.se, matkassar hemlevererat! Kör i Västsverige och Stockholm.