Tuesday, April 21, 2009

Flänghelg

Photobucket

Har spenderat helgen flängandes omkring. På fredagen fyllde sonen 7år och vi styrde kosan in mot stan och "Dinosaur Museum" (Nationalhistoriska). Väl där var det så otroligt mycket folk (sista dagen på påsklovet och regn..) så för vår del blev det efter ett *regnigt* försök till Hyde Park istället bio. Vi såg Monster's vs Aliens. En riktigt rolig film, men maken fick gå ut med lillan vid ett tillfälle. Inte jättelyckad "första bioupplevelse-film", men hon var jättestolt när det väl var över.

Lördagen åkte vi runt i the Cotswolds, ett jättefint kuperat område, för att titta på ev. sommarstugor. Grinden ovan var grinden till ett av husen vi kikade på. Vi tänkte inte riktigt igenom vår dag matmässigt. På morgonen laddade vi med ägg och bacon (vid halv åtta) och vi blev faktiskt inte hungriga förrän vid 14-tiden, då vi halvlägligt tittade på ett hus mitt ute i ingenstans. Efter det var barnen vrålhungriga och vi stannade vid ett Burger King. Jag åt en hamburgare utan bröd och jag måste säga att det var riktigt gott, till skillnade mot den andra gången detta året då jag testade på samma sak och det var en hemsk upplevelse.

Söndagen blev det legoland och där hittade vi en restaurang som serverade halva kycklingar och sallad och "full milk", dvs lite fetare än standardmjölk. Helt ok, men huu vad torr kycklingen var, man har verkligen blivit van vid allt smör.

I morse vägde jag mig och det var inte en millimeter som ruckats på vågen. Dock tappar jag andra storleken byxor, så nu kör jag bara på, jag krymper ju helt klart och orkar inte irritera mig på dessa kilon.

Har mått alldeles fantastiskt i kroppen idag. London har bjudit på 20grader och sol och pollenallergin har inte känts alls! (har dock inte varit iväg något, bara varit hemma och städat lite och fixat).

Denna veckan är det uppladdningen inför söndagen. Kalas för 15barn. *gulp*!

No comments: