Thursday, October 16, 2008

En oväntat bra dag!

Lonely

Var väldigt nervös när jag gick upp i morse. Iväg till sjukhuset och gick in på röntgen. Fick ta på mig ett sånt där tjusigt sjukhusnattlinne och lägga mig på en brits och vänta på läkaren. Medan jag låg där insåg jag att det var lite över 2 år sen jag låg och stirrade i taket där sist. Den gången stod britsen vänd åt andra hållet.

Läkaren kom och han gjorde UL på halsen. Jag frågade vad han tyckte och han tyckte att den såg fin ut, men ville inte säga något förrän han tittat noggrannare på bilderna. Han förklarade att han egentligen bara tog bilder nu och "studerade" dem noggrant efteråt.

Sen kikade han på levern, njurarna och lite annat. Inga kommentarer och jag frågade inte. Kändes dock ok när han tryckte med apparaten, inte ont nånstans.

Lustigt nog kände jag mig lättad när jag väl kom ut. Jag vet ju fortfarande inget, men nu har det hela dragit igång i alla fall. Inte lika mycket vakum.

Det var äntligen en krispig höstdag, kylan har kommit även hit och på eftermiddagen, när vi åkte iväg för att göra ett ärende, så hamnade vi på restaurang. Första restaurangbesöket sen jag började med LCHF för 6 månader sen. Åh, det var underbart mysigt! (Bild på maten kommer i morgon, för photobucket krånglar ikväll.)

Hann också med en oväntad promenad i parken. Barnen skuttade omkring som små hundvalpar och jag och maken gick mest omkring och myste. Jag fick fotat en hel del, så jag är så jättenöjd med dagen. I morgon ska jag till läkaren kl. 15.20 för uppföljning av röntgen idag.

Mat: Fick ju inte äta i morse, så jag började dagen med 1.2l vatten *uäck!* Hade dock med mig en finncrisp med ost att äta i bilen på väg hem. Sen åt jag nån stek med pepparsås och sallad på restaurangen och ytterligare en bit kött på kvällen. Fakirdag *förrutom salladen*. Gör mig nog gott!

Tags:

No comments: