Friday, June 27, 2008



Den här lilla pärlan har lyckats att shasa ut mig fullkomligt den här veckan. Första dagen maken var borta, vaknade hon kvart i fem på morgonen, jag hade min första mensdag och kämpade mig igenom dagen. Dag 2 gick hon också upp klockan halv fem, den här dagen på uselt humör och jag måste säga att jag matchade henne. Enbart 3timmars sömn gav mig migrän och med migränen kom en ångest som inte alls har med mat att göra.

Det har att göra med att man är mamma, ligger isängen och inte kommer upp och har två små barn som leker i drivor med leksaker och prylar. Då öppnar sig hålet och ångesten kommer svallande.

Fy, vill inte se tillbaka på den här veckan. Matmässigt har jag hållit mig på mattan (vad skulle jag göra med After Eighten i en äcklig blöjpåse och ingen bil?). Har ätit lite hallon, yogurt och grädde och har inte skrivit upp i min mat. Vikten verkar stå och stampa, men jag är inte förvånad.

Har gett mig en mental paus i alla måsten. Maken är hemma i 11 dagar nu, måste komma på fötter igen.

Kram till alla!

1 comment:

Larssons said...

Men jösses vad söt hon är den lilla loppan. Inte så söt kl 5 på morgonen förstår jag men ändå.

Bra att du kämpade dig igen skitveckan! Det kommer fler sådana det är tyvärr säkert men nu känner du igen tecknen och vet att det blir bättre.

kram