Tuesday, June 3, 2008

Envis dam

Pust!! 3åringar förgyller verkligen livet med sin 100%iga glädje och kärlek.

Det är dock lika mycket energi som går åt andra hållet när det väl vill sig. Dvs typ 100ggr per dag. Fram tills för nån vecka sen har dottern inte haft något alls emot att smörja sig med solkräm, men nu är det stört omöjligt att få det på henne. Så idag bestämde jag mig. Inget vel, hon går inte utanför dörren förrän hon är insmord.

Vid 12 blev hon otålig och när hon insåg att det var hon som skulle få ge sig för att få komma ut och leka, blev hon så arg att hon bara låg och skrek i 30 minuter, varpå hon somnade och fick sig en middagslur. När klockan var 16.30 insåg hon att jag inte skulle ge mig. När hon för 100gången frågade om hon kunde jag ut och jag svarade: "Jahadå, men först tar vi på solkräm", så skrattade hon bara och sa "okeej då, J tycka OM solkräm!"

Så dagen har gått i ensamma mammans tecken. Har bränt mig på spisen, spillt, tjatat, bytt blöjor, men kvällen blev trevlig. Så trevlig att barnen inte kom isäng förrän kl. 22! Hoppas att det betyder att de sover längre i morgon.

Matmässigt har det gått bra. 1 finncrisp med smör och ost till frukost, 3 ägg till lunch och en köttbit med boursin-vitlöksost till middag. Och jag nallade lite från sonens hallon med grädde också, men det hade jag tänkt äta själv ikväll, men orkade inte, så det gjorde inte så mycket. Tycker det ser lite lite ut när jag ser tillbaka på vad jag ätit, men det kanske beror på värmen också? Att man inte är så hungrig.

Dags att dyka isäng, huuu hur kan 3 ynka dagar kännas så långa bara för att maken inte är på plats??

No comments: