Saturday, June 7, 2008

Härlig lördag



Bilden ovan tog jag på Liseberg i april. Familjen hade varit med om en jobbig period med sonens skola och dagen var en vändpunkt för oss. Barnen skrattade, vädret var vackert och vad mycket mer värt var, jag var med och kunde njuta av det. Medan de åkte (ja t o m 2.5åringen!) nyckelpigan för 3:dje gången riktade jag min kamera rakt upp i trädet som blommade över mig och tog några kort. Detta kort är en av mina favoriter, den fick bli tema "perfect" av fotoutmaningen jag deltar i, den står för en perfekt påminnelse av vår fina dag ihop.

Idag har det också varit en riktigt bra dag. Jag har målat både en byrå samt väggar. När jag var klar med det skakade nästan armarna av trötthet, men jag hittade energi att baka 3 tårtbottnar till. Jag dubblade receptet från igår till 1 tårtbotten, utom vanlijstången och bakpulvret och det blev supergott! Ska ta kort på tårtan när den är klar i morgon! Skaldjuren av blivit utbytta mot en god köttbit var med en klick boursinost på med broccoligratäng och spenatsallad till.

No comments: