Sunday, June 22, 2008

Lyckad Midsommarhelg



Riktigt nöjd med min Midsommarhelg. Midsommarafton spenderades på Bauhaus kånkandes på brädor och sen *vad som kändes som en evighet* att få allt hemforslat. På kvällen blev det ett halvt glas mellanöl, men annars åt jag fläskfile och broccoli.

Midsommardagen firade vi Midsommar och vi åkte iväg till ett lokalt firande. Lite miss i planeringen där, det blåste jättemycket och var kallt ute och när vi väl var där var det rätt läigt och soligt och redan efter 3 ringdanser började huvudet bulta. Naturligtvis hade jag glömt att ta min blodtrycksmedicin på morgonen, så jag tog en paus och bad maken köpa en Coca Cola. Den första på 3 månader. Den tog skruv kan jag säga, drack ca 2dl och huvudvärken släppte och jag klarade av 2*25min skuttande. Barnen var överlyckliga och jag med för att jag inte mådde dåligt! Det får *köste va de köste vill* senare i veckan i form av sug!

Väl hemma väntade min farmor och pappa och vi åt god sillmiddag, där jag åt avrunnen matjesill och så tog jag lite av curry och äpplesillen som vi hade köpt. MMMMMmmmmm!!! Ingen potatis eller bröd. 1/2 glas mellanöl igen.

Så hade jag gjort en väldigt god chokladtårta (LCHF och fantastiskt god för alla, sockervana som inte!, recept kommer i morgon).

Idag har det blivit lite sill igen, men ingen potatis. Under helgen har även gästerna intagit kanelbullar, sockerkaka samt After eight (medtagits av gästerna själva..) och jag har inte tagit en smula! Har inte känt av "cola-avsteget" heller, men det värsta kommer kanske nästa vecka??

Tusen tack för alla fina hälsningar, hoppas ni har haft en toppen midsommar och njutit av god mat!

No comments: