Thursday, September 18, 2008

Grädde

Måndagen blev lite mycket för mig. Jag började dagen med att vakna med huvudvärk (hade inte ätit någonting nästan dagen innan förrutom middagen på kvällen). Städade nedervåningen, för jag skulle ha en dansk "kollega" på besök. Märkte när jag fixade håret att händerna inte riktigt gjorde som jag ville. När kollegan väl kom var jag så "pumped up" och motiverad, så jag kände inte migränen som var anledningen till att jag mått så lurigt under dagen.

Samma stund som danskan försvann runt hörnet, så kommer maken ut med barnen och säger "nu kommer taxin". Jaha, iväg till gymet och Js första "utomhemmet-aktivitet" (ja förrutom blivit lämnad på IKEA typ). Väl där satt jag och stöttade och tittade på J hela gympapasset (och tackade min lyckliga stjärna att 3åringar går in själva och inte gör kullerbyttor och donkey-kicks tillsammans med mamma). Taxichauffören var snäll nog och erbjöd sig att komma och hämta oss igen när gympapasset var över, så sen bar det av hemåt igen.

Väl hemma bara blixtrade det till i huvudet och jag kände migränen. HUVALIGEN!! Jag inser verkligen hur FANTASTISK mycket bättre jag mår nuförtiden, HJÄLP vad dålig jag blev!!! Låg helt däckad i 2 dagar efteråt. Inte hade jag ätit på hela dagen den dagen heller och chokladen sista veckan (även om jag slutat nu) och stressen med flytten bidrog nog med sitt.

Nu är det torsdag och jag har repat mig och INTE EN KOLHYDRAT ska komma över mina läppar. Eller jo, grädde måste jag ju bara äta. Har saknat vispgrädden från ICA något enormt, inte bara smaken (som är rätt söt inser jag när jag är här) utan även kartongen som är så praktisk med sin skruvkork.

Igår handlade jag på vårt lokala matbutik. Hittade det mesta organic, vilket är den brittiska motsvarigheten till ekologisk. Grädden ovan är jättegod! Den har 49% fett (!!) och 2.8% kolhydrater. Jag började dagen med en kopp kaffe med ca 1/3 kopp grädde. Blev mätt på bara det. Ska släpa oss till apoteket, dottern har blivit snörförskyld och vi har inga medicamente alls till henne!

PS. Det blev inget besök på den ekologiska butiken i helgen, vi hade fullt upp med våra flyttlådor!

No comments: