Tuesday, September 30, 2008

Livet på paus idag

Photobucket

Idag är en sån dag då jag inte kan sätta fingret på vilket humör jag är på. Mitt LCHF-liv innebär att jag ofta är glad och har mycket energi att lägga på min dag, men inte idag. Känner mig lite hängig, men känner jag efter är jag inte direkt trött, har inte ont i kroppen heller. Tanken på att ta tag i jobb känns motig (jobbar hemma och har jobbat hela helgen nonstop), vill röja och fixa i ordning, men...nä.

Men så satte jag mig och gjorde min bloggrunda och läste Anna D Jacobsons blogg. Hon satt uppkrupen i sin soffa och njöt av alla intryck hon samlat på sig under helgen. Hon hade livet på paus. Gillade det uttrycket.

Så idag ska jag ta ett steg tillbaka, betrakta min närmaste omvärd, lyssna på alla roligheter barnen bjuder på, ta en sväng i trädgården med kameran och se om något vill fastna på linsen.

Bara vara.

2 comments:

Anna-Cathrina said...

Åh det där känner jag igen. Att behöva ta paus mitt i vardagen och andas lite. Det gäller bara att komma på det också.

Mia said...

anna-cathrina: Ja, ibland e man verkligen så insnöad på alla måsten man har, att man inte ser skogen för träden.

Det var väldigt vad skönt det var att bestämma sig att "även om jag får en stund över, så ska jag inte hoppa på A eller B och försöka pricka av dem på min "att göra"-lista.

Glad att du e tillbaka online igen. :)