Thursday, May 8, 2008

Betalar för glassen

Sitter här på kvällskvisten, barnen är lagda och jag smaskar på 2 'gg med smör.

Dagen har sett ut så här:

7.30 Ett glas fil på stående fot, så jag inte ska ta mina blodtryckstabletter på stående fot.

10.30 Väl uppe efter ett jojande upp och ner i sängen, lyckades nog slumra lite då och då.. 1 Finn Crisp med rikligt med smör 2 skivor skinka och 1 skiva ost. Kaffe med grädde.

13.30 Dumma, slutslurken på storebrors glassstrut, väl hemma från promenaden känner att huvudvärken e på väg, så lägger mig med is på huvudet.

18.00 Kyckling med currysås gjord på spad från kycklingen, curry, smör och grädde.

Vid 19-tiden får jag betala för glassen, hejdundrande huvudvärk och superseg. Skam den som ger sig, tänker jag och jag och storebror ger oss på att städa vardagsrummet som är en salig röra. Tar ett glas mjölk.

20.00 Rätt ok, huvudvärken har gett med sig hyffsat, klarar mig utan Codein ikväll (för 6 veckor sen gick jag på minst 4 tabletter per dag)

22.00 Avrundar dagen med 2 ägg och smör. *mums*

I morgon SKA det bli kolhydratsfritt!

No comments: