Friday, May 16, 2008

Första sockerassocierade måltiden


(Inte tagen av mig).

Idag blev det ytterligare -0.6kg på vågen, så nu har jag gått ner 5.5kg. Det börjar kännas (och synas, främst i ansiktet).

Idag provade vi på kokospannkakor:
  • 3dl vispgrädde
  • 6 ägg
  • 3dl cocos
  • lite salt (glömde detta och saknade det)
Det blev jättegoda pannkakor (glömde helt av att ta kort på dem!) som åts med vispgrädde (mig) och hallonsylt och grädde av resten av familjen.

Familjen älskade dessa pannkakor, men för mig blev det lite platt fall. Jag fick såna sockerassociationer när jag stod och stekte att jag inte alls blev nöjd när jag väl smakade. I frysen låg frusna hallon, som egentligen skulle vara med, men som vi glömde av och när väl pannkakorna var klara hanns det inte med (har inte med tid egentligen att göra, utan mer på otålig 3åring...och då kan sekunder vara dyra när det gäller en måltids ve eller väl...)

Nästa gång ska jag inte glömma saltet, kanske t o m mixa cocosen och ha något till, som kanel i grädden eller lite hallon till.

Rekommenderas dock! Vi blev alla jättebehagligt mätta och jag vet inte vad jag ska stoppa i mig ikväll, för e liksom redan mätt...

UPPDATERING FREDAG KVÄLL
Det här var värre än jag kunnat gissa mig till. Sen jag åt min "pannkaka" e jag jätteirriterad, rastlös, känner för att göra något destruktivt som att vräka i mig en chokladkaka.

Sockermonstret e väckt. Jag sitter här i soffan och tjurar och maken frågar snällt om jag vill ha ett glas vatten. :punch:

Det får bli nån skinkrulle med boursinost samt några ägg med smör. Och Grey's Anatomy!! Jag vill inte må så här! *buhuuu*

No comments: