Saturday, May 10, 2008

Äntligen där!

Varken jag eller tagen av mig.

Vaknade till allt annat än den här mentala bilden i morse. Kände mig lägre än lägst och gårdagens film snurrade igång en massa tankar hos mig. Vid 13-tiden ringde maken, på väg hit och jag fullkomligt störtbölade i telefonen en halvtimme.

Summa sumarum är väl att nu när kroppen mår bättre, så kommer "all gammal skit" ikapp och slår en i ryggen.

Lite oväntat, men jag har ju varit medveten om att det ligger där, så det är väl lika bra att klura ut de här känslorna också. Lite existensiell ångest skadar kanske inte emellan varven?

Hur som, dagen har väl inte gått lysande. Frukosten var som vanligt 1 finn crisp, 1 skiva skinka och 1 skiva ost. Drack kaffe med grädde istället för mjölk och idag var första dagen jag tyckte det var riktigt gott. Och så stod jag mig mycket bättre på frukosten idag. *Längtar efter morgondagens kopp*

Sen var det superlip.

Sen skulle jag göra lunch. Då blev det blodpudding och jag åt också.. Har hört att det är ett icke sa Nicke när det gäller LCHF, men ärligt talat var jag så himla ledsen att jag var rätt nöjd om jag bara lyckades steka upp dem och få dem i barnen.

Glad blev jag åt att barnen åt så glatt. Minns att tidigare åt vi sockrade blodpuddingsskivor, med lingonsylt och stekta äppleskivor. Idag blev det blodpuddingsskivor med rårörda lingon. Och det var sött! Blev alldeles hög av lunchen (3 skivor), men i ärlighetens namn så gjorde inte kicken så mycket. Den var behövlig!

Det märks med en gång i kroppen då det ramlar ner kolhydrater i magen, svullnaden försvinner inte helt, men bihålorna har hållt sig riktigt bra idag, (trots storböl).

Det får bli broccolistuvning till kvällsmat (mitt nya måste!, t o m maken längtar efter broccolistuvning på kvällarna nu efter några veckor), kylen ekar, inga ägg, ingen skinka, osten är inget vidare god (maken köpte, vi har enormt olika ostsmak), men i morgon e det jag som åker till affären och handlar god mat! Ska spana in något gott hos Airam att laga till i morgon.

Äntligen lördagskväll. Snart e han här!

No comments: