Tuesday, May 20, 2008

Seriöst, nu GÖR jag det!

Decaf gick inget vidare. Har mått jättedåligt i 2 dygn. Var så dum att jag drämde i mig 3 jattestarka decaf 2 dagar i sträck och hjälp vilket spratt hjärtat fick. Googlade och, ja visst innehåller koffeinfritt kaffe lite koffein. Jag som tidigare tog en 1/4dels kopp kaffe fick nog i mig minst lika mycket decaf.

Hur som, får avstå tills hjärtrytmen stabiliserar sig.

Men kvällens stora händelse är att jag för första gången på över 6v ska äta frukt! Jag e inte sockergalen, men känner att jag vill ha en frukt (är annars inte jättejätteförtjust i frukt, så jag hoppas jag kan ta de för vad det är och inte inbilla mig att jag sitter här med en Ben & Jerrys...)

De få hallon som ramlade ur min frysta kartong (kanske 75g?) ser dock inte när så goda ut som bilden ovan (som jag inte tagit) och grädden orkar jag inte heller vispa, utan det får bli naturell yogurt med grädde nerrört i.

Men först lite skinka och ägg till kvällsmat! *håller tummarna för att det här inte tippar omkull mig!*

Uppdatering: Var nästan liten nervös innan jag åt hallonen, men det var en jättehärlig upplevelse. Gott och syrligt, men tickade inga sockerboxar hos mig. Smakade lika mycket hallon som innan och gott. Och inga associationer till B&J eller nåt annat. ;) Hoppas det håller i sig i morgon.

1 comment:

Desiré said...

..."(är annars inte jättejätteförtjust i frukt, så jag hoppas jag kan ta de för vad det är och inte inbilla mig att jag sitter här med en Ben & Jerrys...)"

Hahaha :D

/Dessi
www.dessi.se