Sunday, May 11, 2008

Söndagsutflykt



Har haft en mycket bra dag. Utflykt med familjen. Maken behövde en sladd till datorn, så vi åkte bil till närmaste köpcenter och tog sen färjan hem, då vi lovat lillasyster att vi skulle åka båt. En bilfärjetur på 10 minuter funkade utmärkt som båttur för en snart 3åring.

På vägen hem stannade vi vid affären, jag tänkte vi skulle äta lax med creme fraiche med röd kaviar nedrörd i, men laxen var slut, så det blev lite sista minuten-aktigt bestämmande i affären, så vi köpte taco.

Dagen har sett ut så här:

6.30 vanliga glaset fil

Fick sen en UNDERBAR sovmorgon fram till 10 *ahhh!* Var sen superduktig och storstädade köket innan jag slog mig ner med maken på verandan för utefrukost. Det numer sedvanliga kaffet (med grädde) och 1 finncrisp med 2 skivor skinka och 1 skiva ost.

14.00 tog jag ett glas fil.

17.00 åkte vi från köpcentret och medan resten av familjen festade på korv med bröd och kanelbullar och mer, åt jag en korv utan nånting till och drack en Ramlösa. Blev supermätt.

20.00 Tacokryddad köttfärssås (måste väl vara glutamat det där?) med cremefraiche, gul paprika och majs. *aj då, inte helt nyttigt. men GOTT!* Tror inte jag äter nåt mer idag. Är MÄTT!

Bilden idag är tagen när vi var i affären. Äpplena så SÅ goda ut, men jag ska försöka hålla mig ifrån dem nu ett tag, jag tror de kommer väcka sockermonstret inom mig, så jag nöjde mig med att ta kort på dem.

Så här är en smarrig bild till alla LCHF-are. Ett sätt att njuta av äpplen utan att höja blodsockret. :)

No comments: