Thursday, May 8, 2008

Mail till maken får bli startposten.


Från Piteås bildarkiv.

Har haft en oförglömlig liten stund med barnen nere vid hamnen. Vi gick förbi grannen och frågade om hon visste var man får tag på mjölk. Hon erbjöd sig snabbt att köpa till oss. Vi tackade tacksamt ja och fortsatte ner till pizzerian dar storebror kopte var sin glass till sig och lillasyster. De fick även 1 klubba var av tanten på pizzerian.. *jag ska inget ha, tänkte jag beslutsamt.*

Ner till bryggan och jag blir lika förvånad varje gång det händer.. När jag går pa en brygga Jag går in i en annan värld. Jag älskar båtlivet, det e helt klart något att satsa på i framtiden. (ah, lycka!!) Två pratglada farbröder på bryggan snackade med storebror och sen fortsatte vi längst ut. Lillasyster satt i vagnen, hon var nöjdast där, lite rädd för vattnet. Barnen åt sina glassar och tittade pa svanar, båtar, fiskar. Allt var spännande att kul att titta på! Ett par kom med något till sin båt och de var supertrevliga. En otroligt mysig stund.

På vägen hem tänkte jag "Måste hem och städa nu, kommer hon med mjölken, så måste jag ju bjuda in henne" *vi pratar bombnedslag hemma*, men så kom hon körandes när vi gick där uppför backen och vi lastade på mjölken på vagnen.

Så har i efterhand var det lite för varmt och ljust för mig, trots att promenaden endast tog 1h, vilket e lite neggo och jag har nu huvudvärk, men jag ska tänka pa båtkänslan jag fick på bryggan hela dagen. Det e PRECIS som om min kropp kommer ihag hur det var att vara lätt och liten och barn, SÅ känner jag mig. Som jag har studs i kroppen..när jag är på en båt eller bara bryggan...

Startade en blogg idag My LCHF Life for att beratta om min väg till välmående, men så går jag raka vagen ner till bryggan och äter GLASS! (för storebror köpte en enorm strut och orkade inte äta allt.) "Jag slänger den vid kiosken" tänkte jag och sen hade jag gluffat i mig hela innan jag ens gått av bryggan!

Men resten av dan ska inte gå åt skogen för det och i morgon ska jag vara i ketos igen.

1 comment:

Typ noll said...

Hej Mia! Du har verkligen en jättevacker blogg med mycket bra och gripande läsning.
Helena/Fett bra mat