Saturday, May 24, 2008

Kortisuppdatering

då jag vattnar blommorna med en liten fjuttig kanna och det nog tar en liten stund till...


Lyckades meja ner några stackars lupiner i min vattningsiver

-0.5kg idag!! Vad GLAD jag blev, speciellt eftersom mensen var stundande. Köpte ett jättefint gammalt skåp idag, över internet. (Ni ska få se senare i sommar när det står i vårat nymålade rum, nu ser det mest hemskt ut) Maken tog en väldans tid med att "åka förbi och plocka upp det" och när han väl kom hem insåg jag varför. Det var lite större än vad jag trodde. Hjälp vad vi kånkade och bar från parkeringsplatsen. Väl hemma och skåpet var på plats, gladdes jag inte åt den alls, som den tacksamma hustu jag är, utan jag satte mig och störtlipade istället..

För jag blev så deppig av att jag knappt orkade bära skåpet och åt att jag inte orkade röra mig när vi väl baxat in det huset.

En liten stund senare kom mensen. Som maken sa. "Åh, utan förvarning eller NÅT!" ;)

2 comments:

Anna-Cathrina said...

Ja den där mensen :0) Fast visst vill man ju orka. Men du är på god väg!

Mia said...

Tack Anna-Catrina! Det blir verkligen bättre och bättre. ;)