Monday, July 28, 2008

Hua, vilken värme

Mitt LCHF Liv
Sonen badar i kvällssolen

Försöker ligga lågt i värmen. Maken är här 1 vecka och jag mår inte alls så bra som jag gjort sista tiden. Är jättesvullen, det kom efter 1 dag med riktig värme. Har deppat ihop lite, för jag äter bra och ändå har vågen hoppat upp 2kg, jag ser ut som en Michelingubbe, svullna läppar, fingrar, ont i fötterna när jag går och värk i kroppen. Bihålan ska jag inte ens tala om. :(

Satt igår och pratade med maken och han menade på att jag har ju mått mycket sämre förr, när det var varmt och jag håller med. Jag har inte ens huvudvärk, men vad hjälper det att jag bara håller på att "avlida lite grann"? Usch, jag känner mig ledsen och otacksam, att jag inte kan vara tacksam för att jag inte e lika sjuk som innan. Jag vill ha tillbaka min friskare kropp, kunna njuta med familjen och inte ligga och vara dålig.

Hur som, på kvällarna har vi åkt och badat och det har varit gudomligt skönt. Och snart vänder det nog och det kan blir lite mer (för mig) drägliga grader både utom och inomhus.

3 comments:

QvinnaDeLuxe said...

Det är värmen och kroppen som samlar vätska nu när det är så varmt!!
Håll ut!
Kram
/Q

MiaP said...

Det är samma för mig att man svullnar, men snart går värmen över och allt blir normalt igen. Så det är bara att hålla ut lite till.

Desiré said...

Var också svullen häromdagen. Jag hade gått upp ca 1,5 kg men som nu är borta tack vare det svalare vädret :)

Kram
Dessi
www.dessi.se