Wednesday, July 9, 2008

Mäh!! Neoclarityn *aha-moment*

Ok, det verkar som om man ska göra ALLTING själv. Idag sa nån inne på KiF att de åt Clarityn mot sin allergi. Något började röra sig i min hjärna, något som jag låg och funderade på redan igår kväll. Jag var VERKLIGEN trött, när jag gick och la mig och väl efter nån halvtimme i säng började hjärtklappningen.

När jag för många år sen åt Clarityn fick jag hjärtklappning av den. Neoclarityn, som jag tar sen förra året i maj har jag dock blivit tillsagd (av flera läkare) att ta på kvällen. Samma läkare som skrivit ut sömntabletter till mig sen juni förra året.. !

Så jag tog tabletten idag på eftermiddagen och efter en stund kom jag på mig själv med att tänka: Tog jag verkligen mina blodtryckstabletter för en stund sen? Hjärtklappningen var ett faktum, nu på blanka eftermiddagen.

Så jag googlade (VARFÖR har jag inte gjort det tidigare?) och kom fram till följande:

"Medicines and their possible side effects can affect individual people in different ways. The following are some of the side effects that are known to be associated with this medicine. Because a side effect is stated here, it does not mean that all people using this medicine will experience that or any side effect.

  • Fatigue
  • Dry mouth
  • Headache
  • Diarrhoea
  • Fever (in infants and toddlers)
  • Difficulty sleeping
  • Dizziness
  • Sleepiness (somnolence)
  • Disturbances of the gut such as nausea, vomiting, indigestion or abdominal pain
  • Increased heart rate (tachycardia)
  • Awareness of your heart beat (palpitations)
  • Inflammation of the liver (hepatitis)
  • Muscle pain
  • Hyperactivity
  • Seizures
  • The side effects listed above may not include all of the side effects reported by the drug's manufacturer. For more information about any other possible risks associated with this medicine, please read the information provided with the medicine or consult your doctor or pharmacist."

    VaFF**!!! Ursäkta mitt språk, men vad TRÖTT jag blir. Vilka absoluta puckoläkare jag träffat!

    Hur som, nu ska jag börja ta min Neoclarityn på morgonen istället, den är rätt nödvändig för bihålan och min allergi nu under sommaren.

    Vad skulle jag göra utan mig själv? :)

    PS. -0.4kg idag, snart ikapp!

    No comments: