Friday, July 11, 2008

Solofredag

Som jag har längtat efter den här kvällen. Efter att ha umgåtts 24/7 med min 6årige son i 2 1/2 månad (och började bli evinnerligt trött på hans babblande) fick han en ide härom veckan.

Han skulle åka till morfar över en helg. Detta kanske inte ter sig en sån konstig ide för en 6åring, men då morfar och sonen oftast bor i olika länder har inte detta varit möjligt, utan morfar har istället kommit till oss då de ska ses.

Jag blev jätteglad att han ville och har som sagt innerligt längtat efter den här kvällen, lugn och ro, lägga dottern (som är rätt förutsägbar och fortfarande en baby när det gäller sovning) och sen ha en luuugn tvkväll.

Så kommer då morfar och hämtar. Sonen kramar mig hårt och viskar: "Jag kommer saknar dig JÄTTEMYCKET", men ändå så inte morfar hör. Drar sen på sig solglasögonen och kånkar iväg på sin ICA kasse med dinosaurier stickandes upp utan att se sig om en endaste gång.

*Lilla mammahjärtat* fick sig en snurp. Dottern och jag hade en mysig kväll, såg Askungen på tv (istället för flushed away), men det kändes verkligen tyst. Huvudvärken var ett faktum så fort sonen åkt och när jag ringde på kvällen och jag hörde hans tjatter i andra änden blev jag helt yr i huvudet av lycka och huvudvärken lättade för stunden.

Så frågade jag om vi skulle säga så? Säga kram och puss?

"Ehhh, mamma, jag måste gå nu, vi ska äta. PANNKAKOR" tillade han.

Jaha, så nu sitter jag här med min köttbit och en liten klump i halsen. Stolt över min stora kille, men OJ så jag saknar honom!

Har haft en bra matdag dock, min finncrisp till frukost, 3 stekta ägg till lunch, ytterligare kokta ägg med smör och nu en köttbit. Lika bara att fakira (ja nästan då utan finncrispen) när jag ändå deppar lite och saknar mina killar.

No comments: