Saturday, July 5, 2008

Våga vågen..

Sanningens ögonblick. Upp 2.2kg. Är hemskt svullen idag, så man kan ju hoppas att åtminstone 1kg är vatten. Jag var faktiskt lite rädd att det skulle vara värre, igår kändes det som jag var tillbaka på ruta 0, men det klart, ingen går väl upp 8kg av att äta en halv jättepåse med godis och 3 sockriga kakor.

Dagen har dock börjat bra, vi gick upp jättetidigt för att städa. Barnens morfar och gammelfarmor kommer hit idag och veranda ska byggas klart och jag ska umgås med min snart 89åriga famor tillsammans med barnen i dagarna två.

De förra gångerna som de varit här har jag försökt hitta på något LCHF gott att bjuda på, men den här helgen blir det strikt kost för mig och de får äta hennes godsaker, jag ska inte röra nåt! Maken har lovat att hålla sig till LCHF också, som stöd, för att inte de ska vifta bort det här med att jag har nån ny diet på gång. Lite kul är det dock, för farmor (som är potatis och risfantast och hatar broccoli och blomkål) har börjat äta broccoli och blomkål i grädde varje dag och hon har blivit hooked! :)

Ätit hittills idag: 3 ägg med smör.

No comments: