Sunday, July 6, 2008

Produktiv helg



Nu, efter några helgers slit (maken med bygge och jag med utfodring och barnen) är nu golvet klart till vår veranda. Lite av räcket är gjort också, men ytterst lite. Skönt dock, nu kan jag sitta här på kvällarna när barnen har gått och lagt sig. ;)

Matmässigt har det gått väldigt bra. Igår åt jag köttbit och broccoli i grädde på kvällen och idag blev det 3 kokta ägg med bacon till frukost, taco med creme fraiche och paprika och gurka till middag och nu på kvällen ska jag ta hallon, 10%ig yogurt blandat med grädde. Bihålan gjorde ett skutt framåt på tillfriskningsskalan igår, men har väl varit sådär rolig idag.

GLAD att jag inte har tagit någon obra mat. Jag t o m bad maken köpa socker idag och min farmor bakade sockerkaka med barnen. Och jag tog ingenting. Såg dock till att varenda smula av den var uppäten innan gästerna åkte.

1 comment:

Anna-Cathrina said...

Vilket fint verandagolv. Vi ska också bygga veranda vad det lider så det är kul att få lite tips.